OBJEM - KAKO VPLIVA NA NAŠ ORGANIZEM

 

Včasih nisem marala objemanja, sploh pa ne z neznanci oz. ljudmi, ki mi niso res zelo blizu. Vzgoja, pomanjkanje dotikov, in verjetno cel kup travm iz mladosti je v meni povzročil strah pred bližino, strah pred tem, da me kdo vidi in začuti... Zrasel je en tak ogromen zid, ki se je z delom na sebi počasi manjšal. Še vedno ga je nekaj ostalo in še vedno se včasih rada malo skrijem za njim...

Objemanje mi sedaj ni več grozno, če je res iskreno, je lahko zelo lepo, celo z neznancem! Ja, včasih z neznancem, v tistih nekaj trenutkih, začutiš več energije, ljubezni, iskrenosti in odprtosti, kot s človekom, ki ga mogoče poznaš že vse življenje.

Nekaj let nazaj sem spoznala “tantrični” objem. No, objem v resnici ni tantrični, le ljudje, ki se gibljejo v teh krogih se objemajo na tak način in so dooolgo, globoko objemanje nekako vzeli za svoje. Res mi ni bilo jasno, zakaj se ti ljudje objemajo tako dolgo... Pa kako sploh veš kdaj je dovolj?? 🤔

Razlaga je v resnici precej znanstvena. Znanstveniki so namreč raziskovali vpliv objema na človeški organizem. Klasični objem dveh znancev, ki se bežno srečata na cesti, traja le nekaj sekund in ta nima nobenega večjega vpliva na človeški organizem.

🌺 Če pa objem traja več kot 20 sekund, se v telesu začne sproščati hormon oksitocin, ki mu pravimo tudi hormon ljubezni. Tak objem ima torej močan terapevtski učinek, saj nam pomaga sprostiti napetost in stres iz telesa in umiriti um.

🌺 Sproščanje oksitocina znižuje srčni utrip in raven kortizola v krvi, to je hormon odgovoren za stres, visok krvni tlak in težave s srcem.

🌺 Objem tudi krepi imunski sistem. Rahel pritisk na prsnico namreč stimulira 3. čakro - solarni pleksus, ter žlezo timus (priželjc), ki je odgovorna za proizvodnjo belih krvničk, ki nas ščitijo pred boleznimi.

🌺 Objem sprošča tudi hormon dopamin, to je hormon dobrega počutja. Pomanjkanje le-tega povzroča nihanje razpoloženja, pomanjkanje motivacije, depresijo in naj bi vplivalo tudi na razvoj Parkinsonove bolezni.

🌺 Prav tako sprošča hormona serotonin in endorfin, ki veljata za hormone sreče. Ta dva hormona sta prav tako odgovorna za naše dobro počutje, saj preprečujeta občutek žalosti in potrtosti, zmanjšujeta čutenje bolečine in povečujeta občutek zadovoljstva.

🌺 Objemanje in dotiki pa vplivajo tudi na samozavest in samopodobo, še posebno pri majhnih otrocih. Novorojenčki na začetku prepoznajo svoje starše izključno preko dotika, zato so od dotika povsem odvisni. Odsotnost dotika pri novorojenčkih, lahko povzroči celo smrt. Pomanjkanje dotika v otroštvu pa se kasneje lahko kaže kot hudo pomanjkanje samozavesti, težave pri vključevanju v družbo, slaba samopodoba, itd.

Objemajte se torej čim večkrat, in naj bo objem dolg, globok in iskren. No, in kdaj je potem dovolj?? Pri tem kdaj je dovolj, predvsem poslušajte svoj notranji občutek in svoje telo. Včasih objameš nekoga in ne čutiš nič ali pa čutiš, da je objem prazen, neiskren, v takem primeru res nima smisla vztrajati v objemu. Včasih pa se s kom popolnoma zliješ v objemu, telesi pa začneta komunicirati med seboj na neki drugi ravni. V takem primeru je lepo, če si dovoliš ostati v objemu nekoliko dlje in čutiti svoje telo, namesto da poslušaš svoj um. Če trenutno nimaš nikogar za objeti, pa objemi kdaj samega sebe, tudi sebi je lepo kdaj nakloniti malo pozornosti in ljubezni! 🧚‍♀️